نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4663
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران و جهان ؛ از نکوداشت یک شاعر افغانستانی در «هرات» تا پایان «خون شد» کیمیایی در «سوادکوه»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 29 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان (29 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

کار مرمت و بازسازی پنج بنای تاریخی در هرات آغاز می شود

بازسازی آبدات تاریخی هرات

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که در جریان سال‌های گذشته، شمار زیادی از بناهای تاریخی آن ولایت در معرض فروپاشی قرار داشت، اما در طی سال جاری با حمایت و همکاری‌های اداره محلی هرات پروژه‌های زیادی برای حفظ و مراقبت این بناها جذب و کار عملی آن آغاز شده است.

بازسازی گدام‌های تاریخی هرات، مرمت و زیباسازی ساحه مصلی هرات، مرمت فاز دوم مسجد جامع بزرگ هرات، مرمت و بازسازی زیارت مولانا حسین واعظ کاشفی، مرمت خانقاه تاریخی شیخ عمو، مرمت و بازسازی مسجد امیرعلی شیرنوایی از جمله اقدامات برجسته این اداره برای حفظ و مراقبت بناهای تاریخی هرات در طی سال جاری بوده است.

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات دریک نشست  خبری ،  از کار مرمت و بازسازی پنج بنای تاریخی دیگر آن ولایت نیز خبر داد که به زودی آغاز خواهد شد.

شهرام مسلخی با دو فلم به جشنواره فجر می آید

شهرام مسلخی با دو فلم به جشنواره فجر می آید

شهرام مسلخی تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره پر کردن تقاضای حضور مستند «پنج دقیقه آخر» و فلم سینمایی «پدران» در جشنواره فلم فجر، گفت: فورمه این دو فلم را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فلم فجر پر کردیم.

فلم سینمایی «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی، تهیه کنندگی شهرام مسلخی و نویسندگی محمدرضا گوهری است.

در این فلم بازیگرانی چون علیرضا ثانی فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی، سعید باغبان بازی می‌کنند.

از فعالیت ادبی استاد سخا در هرات نکوداشت شد

بزرگداشت استاد سخا در هرات

کمیته فرهنگی دانشجویی دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه هرات برنامه ای به مناسبت نکوداشت یک عمر فعالیت ادبی استاد سیدضیا الحق سخا برگزار کرد.

استاد سخا دانشمندی فرهیخته ، محقق ، نویسنده توانا و بالاخره شاعری ورزیده بوده که آثار ارزشمندی از خود بجا گذاشته است.

مجموعه های شعری به نام های بی صدایی صدای دریاهاست ،غزلی در باد، غزل تلخ ، در لحظه های آتش و باروت و غیره از وی به چاپ رسیده است.

پایان فلمبرداری «خون شد» مسعود کیمیایی

پایان فلمبرداری «خون شد» مسعود کیمیایی

فلمبرداری فلم سینمایی «خون شد» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی شب گذشته در شمال ایران به پایان رسید.

این فلم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد تا برای حضور در جشنواره فلم فجر آماده شود.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی و محمدصادق رنجکشان به عنوان جانشین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در این اثر حضور دارند و سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری، اکبر معززی و... بازیگران «خون شد» هستند.

صدور 3 پروانه ساخت سینمایی جدید

صدور 3 پروانه ساخت سینمایی جدید

شورای صدور جواز ساخت آثار سینمایی ایران، در جلسه اخیر خود با ساخت سه فلم سینمایی از جمله «نارگیل» به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و کارگردانی سیدداوود اطیابی، موافقت کرد.

به نقل از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران، فلمنامه‌های «هشت در گرو نه» به تهیه‌کنندگی جعفر آقاباباییان و کارگردانی و نویسندگی شهرام میراب اقدم، «دشمنان» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر، کارگردانی علی درخشنده و نویسندگی پیمان یادگاری و «نارگیل» به تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان، کارگردانی سید داوود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی ایران را اخذ کردند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر